om anorexi bloggar

jag hatar att jag fastnar på sådana här jävla bloggar.
bloggar som handlar om tjejer som vill bli "trådsmala" som vill vara "vackra" som vill ha "kontroll".
jag vet inte vad jag ska tycka, för en del av mig säger dom är ätstörda.
en annan del säger att det är jävla wanna be:s
för de flesta som skriver sån skit har aldrig varit "riktigt" sjuka, med riktigt sjuka menar jag inte bmi 12, utan jag menar helt enkelt att man är så sjuk att man inte klara av sitt liv, att man måste in på sjukan, eller att man måste sluta med allt annat för att bara få maten att fungera, för att ÖVERLEVA. det har inget med ens vikt att göra.
utan dessa tjejer är oftast enligt den rubbade delen av mig "halv smala" eller normalviktiga.

på de här bloggarna snackas det så mycket skit, jag tänker inte gå in på det, för min ork dog.
men jag önskar bara att dessa själar vet hur det är att bli "riktigt" sjuk.
att hela ens liv kretsar kring mat, att allt slagits i spillror.
att vara 22år och ens föräldrar är oroliga för att man ska sova ensam en lördagkväll.
att ha fått hoppa av skolan
att få hoppa av skolan två gånger
att få åka in till akuten och sy med oroliga föräldrar, eller besviken sjukhus personal
att få åka in med ambulans
att vakna upp i en sjukhussäng med slangar överallt, kateter och hela jävla skiten, och tänka "fan fan, jag lever"
att ha gått hos ca 6 olika experter på ätstörningar och fortfarande vara sjuk
att bara kunna ha sex med någon då man är kraftigt berusad för att självhatet är så jävla stort
att bli upphämtad av polis och körd till psykakuten
att ligga på psyk med lpt
att "bli vägd" utan kläder av främlingar
att vara utan kontroll över sitt liv!

jag skulle kunna skriva en hur jävla lång lista som helst men nu är jag så upprörd och ångestladdad att jag måste pilla i min stesolid, jag för år av medicinen kommer oxå med på listan.

Kommentarer
Postat av: M

Håller med om att många ana bloggar inte vet vad det innebär, att vara lite hungrig och vilja vara smal kallainte jag för anorexi.
Men Jag stör mig på att du inte förstår mer.. när jag var som sjukast hade jag bmi 14. Över din gräns 12. Mitt liv var förstört endå.

2008-05-01 @ 12:57:31
URL: http://balletdestination.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0