det gick inte så bra..

nä, det gick inte så bra.
jag skulle inte spy och inte skada mig denna veckan.
men tji fick jag.
jag klarade det inte.
jag försökte verkligen, jag ville klara det.
jag ville klara en veck utan att behöva utföra min maniska magsköljnings process.
men det sprack.

igår var jag ute med vänner,
och jag ville inte sitta där med vatten,
på nationer finns det nämligen ingen sallad, eller något åt de nyttiga hållet,
så jag åt en nachotallrik.
inte hela, men det är sak samma.
det bara skulle upp, ångesten blev för stark.
sen idag gick vi på konditori och åt en Gustav Adolf bakelse,
och jag gillar inte ens bakelser, jag äter inte bakelser,
men det var bara för sällskapet skull.
och jag ville inte sitta med en kaffe och cola.
för i "mitt nya gäng" har jag inte blivit stämplad (eller gett mig själv) stämpeln som ätstörd.
och jag vill så gärna behålla det så.
jag vill inte vara hon den där om aldrig äter.
jag vill verka frisk, jag vill få låtsas vara frisk.
och det går rätt så bra, jag nästan lurar mig själv ibland.
fast bara nästan.

jag har inte skadad mig iallafall, det är ju alltid något att glädjas över.
ska inte spy mer denna veckan, och nästa vecka tar jag i med hårdhandskarna, då ska jag klara det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0