.

den här veckan ska jag inte spy en enda gång.
får se hur det går,
men jag måste verkligen ta kontroll över det.
för det har blivit lite för mycket,
jag vill inte hålla på och spy, jag hatar det.
så nu får det vara nog.
sen ska jag inte skada mig själv heller.
för nu tål jag inte tejp längre,
det brukar bli så när jag använt dem för mycket.
jag får blåsor och det kliar massor.
och om jag inte kan dra igen såren så måste de sys,
så nu får de vara.
dessutom hänger ofta självskadning och spy ihop.
för jag mår så dåligt av att spy att jag måste skada.
kanske kan jag låta bli båda den här veckan?
hopas det.

och nej, jag vill inte att andra ska må dåligt, 
i ärlighetens namn skriver jag för min egen skull.
inte för någon annans skull, jag tvingar ingen att läsa.
så låt bli om du mår dåligt av det. 

Kommentarer
Postat av: Karin

Får jag skriva kära lilla Elsa? Hoppas att du misstycker.



Du verkar sitta fast i ett självskadeberoende. Och njuta av det. Vill berätta, vill ha uppmärksamhet. För annars hade du väl skrivit privat dagbok, som vi andra? Om du bara skrivit för dig själv.



Missbrukare som du lurar andra och sig själv. Annars kan de inte fortsätta misbruka.

Du tycks ha valt missbruket av mat, ätstörningar som din identitetsförstärkare.



Fast du håller på att få en till. Skolan. Utbildning. En uppgift. Gemenskap. Belräftelse på att man är någon. INte bara en ung kvinna med kontrollfobi och tvångstankar.



Kära Elsa. Du är psykiskt sjuk. Vill du verkligen vara det?



Bästa hälsningar Karin



2008-11-04 @ 09:58:18
Postat av: Anonym

Hoppas att du INTE misstycker menade jag så klart.

2008-11-04 @ 09:59:25
Postat av: Anonym

lösenordskydda bloggen om du mår bättre, kan vara skönt att slippa bli läst. jag har tre bloggar, en offentlig och två lösenordskyddade. dessutom min älskade dagbok i vanligt pappersformat och den kommer jag aldrig att sluta skriva i, hur mycket internet det än blir. jag har skrivit dagbok i nästan tjugo år. jag tar den med mig överallt. ibland om jag råkat lämna den hemma kan jag bli alldeles sprickfärdig över att inte kunna skriva av sig, den är min väninna, min skvallerkompis, min tröst mitt allt!

2008-11-04 @ 17:37:17
Postat av: wera

håller med karin!

2008-11-05 @ 12:16:52
URL: http://signalsubstans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0