ja, jag är fet.

Suzanne om så här fet (fr, 4/11): 
Nu förstår jag vad du menar när du skriver att du är fet. Du är verkligen fet. Fläskigt, dallrigt, otroligt fet. Men hur kan du med att visa bilder på en sådan fet kropp? Du skriver ju att du skäms över hur fet och äcklig du är.

jag vet att jag är fet.
men jag var bara tvungen att lägga in en bild som visade hur fet jag faktiskt är,
för "folk" tyckte tydligen att jag hade en "fin" kropp.
men nu har jag lagt in en bild som visar hur fet jag faktiskt är, och jag skäms,
tro inget annat, jag är äckligt stor och fet, har enorma lår och gigantisk mage, och mina afrmar är groteska.
de bilder jag tidigare lagt upp har jag valt med omsorg för att jag ska se "smal" ut,
nu tog jag en där jag var fet.
en bild som visar hur jag faktiskt ser ut på rikligt

men, samtidgt vet jag att jag inte borde vara tjock, jag har ett bmi på 14,6 och borde inte vara tjock,
men jag är det ändå.
för jag har väldigt lätt skelett, så 45kg (bmi 15) är normalvikt för mig. alltså inte bmi 20, som andra "ska" ha.
jag tror på individuella bmi:n och jag har ett som ligger på 15.
alltså har jag bara en undervikt på 1,5kg

usch, nu skäms jag över att jag kagt ut bilder på mig som är så groteska.
kanske tar jag bort dem, för jag vill inte att andra ska se mitt fett..
samtidgit vill jag att det ska komma fram att man kan faktiskt vara "normalviktig" och ha ätstörningar,
för äs har jag till och med diagnosen svår anorexi sedan ca7år tillbaka, även om jag inte är så särskillt underviktig.

fuck, vilken ångest jag fick nu.

Kommentarer
Postat av: A.B

Du ska inte alls lyssna på den där idioten under sitt vackra pseudonym "Suzanne". Bara för att den personen inte har något bättre för sig, än att sparka på folk som redan ligger ner, bakifrån sin lilla mur.



Det är tråkigt att du tar till dig allt som hon skriver men jag vet hur det kan vara, man tar till sig av det dåliga man hör men allt bra verkar slinka igenom. Det är en sån person som inte förstår hur man kan känna, att en smal person kan känna sig stor och därför blir totalt likgiltig.



Du är inte fet, tvärtom, hjärtat. Du är hur smal som helst i jämförelse med de allra flesta i vårat avlånga land, även på bilden där du anser dig själv att se fet ut, för det gör du inte. Att skämmas för din kropp är även något som du absolut inte ska göra, bilderna är inte groteska på något sätt. Du var mycket, mycket smalare förut men du var inte finare. Du är vacker idag, även om du är galet smal, men vad du än gör, snälla...så sträva inte efter att bli smalare. Det är så farligt och inte bara för dig själv. Vissa dagar när man hatar sig själv mest av allt så finner jag mer tröst i att tänka på de som bryr sig om mig när jag inte skadar mig än på mig själv...försök att tänka på dom som bryr sig. För dom finns..

2008-11-19 @ 18:55:48
Postat av: A

men "Suzanne" kan ju gå och ta sig nånstans. jag vet inte vad människor tror att de ska åstadkomma med sådana kommentarer. försöker de vara roliga? vill de visa ironi? för kan inte, vill inte tro att man är sådär elak. fruktansvärda värld.

du är så himla fin, och du ÄR himlans mager. äh jag vet att du inte tar åt dig. skitsamma, skriver ändå. bmi 15 är inte normalviktigt för någon... du är så lite, och du ser så väldigt skör ut. och du ser då rakt inte grotesk ut!

kramar!!

2008-11-19 @ 19:15:16
URL: http://proana.blogg.se/
Postat av: Paris

Men åh vilken idiot.



Älskade vän, du hör ju själv att BMI 14 inte är mycket.



Och jag tror också på individuella BMI:er, och jag håller med om allt du skrivit, bara det att du ÄR jättesmal.



Låt INGEN ANONYM stackare som inte sett dig i verkligheten försöka få dig att tro något annat. (Okay, jag har inte heller sett dig i verkligheten, men jag VET att du är smal för har man ett BMI på 14 så ÄR man smal!)



Kram!

2008-12-11 @ 00:55:04
URL: http://myanalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0