...

44,4kg imorse
det är väl okej.
allt är så dubbelt.
vad vill jag?
jag glädjs över att mina minimala cheap monday byxor inte satt åt idag.
men jag såg folks blickar.
eller gjorde jag det?
hur kan jag göra det?
för jag är ju tjock.
hur kan jag tycka att jag är tjock men samtidigt se att folk tittar på mig med en viss blick?
eller var det bara psykiskt?
för jag visste att vågen visade mindre än igår?
troligt.

vill så gärna vara smal,
smalast.
men jag är nog det.
smalast i klassen.
vad jag nu får ut av det?
vetskapen om att jag har något speciellt.
något fint, en juvel.
fast vad är det för juvel?
ingen annan än jag kan se den glänsa.
endast jag kan förstå tjusningen med en ryggrad som skaver.
de där friska, ser inte det fina.
som ser bara något sjukt.
de ser torr hy, hårstrån överallt, blå naglar, röda ärr..
men för mig glänser juvelen, bländar mig,
döljer allt det onda, fingrar i halsen, rakblad, ångest och alla mattankar.
min fina juvel, som tar livet ifrån mig.
lite som i sagan om ringen.

och nu måste jag se sjukhuset.
gissar att alla ätstörda gör det nu.
vilket uppsving för tv 3.


Kommentarer
Postat av: Ida

Brukar läsa din blogg. Hoppas verkligen att du kommer kunna må bättre en vacker dag.



God natt nu utan någon ångest...

Kram från en läsare som hittat hit på något vänster:)

2008-10-11 @ 00:48:27
URL: http://vivalaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0