hunger

mina hungerkänslor har kommit åter.
det är både bra och dåligt (ur både min och äs synvinkel)
åt så regelbundet och fint hela julen.
men nu är det slut med det.
har saknat hungern, den gör det lättare att äta,
men samtidigt så triggar den mig,
för hungern är till för att besegras.
och en del av mig njuter av att gå hungrig hela dagen.
jag har saknat den känslan

hela jag är rätt kluven just nu. (som alltid..)
en del vill gå ned i vikt. till de där 42kg
en annan del vet att det inte är så smart.
jag har gått ned i vikt förut.
jag har varit riktigt smal,
och det slutar alltid på samma sätt.
men så den där rösten i mig som säger
bara till 42 det kan inte skada, du har inte testat det just nu, den här gången går det!
men det blir aldrig bara 42.
efter 42 kommer 40, sedan 38, sedan 36 och så under 35..
och då är det kört.

Kommentarer
Postat av: Anonym

får jag fråga, förlåt om jag är påflugen, vad du vägde som minst?

2009-01-13 @ 23:52:49
Postat av: BlondinEmma

"Hungern är till för att besegras" skriver du. Vilket sjukt i-landsproblem...

2009-01-14 @ 01:13:57
Postat av: Eriiza

Jo, jag vet precis hur det är !

Tyvärr hetsäter jag istället och det blir också en ond cirkel, har dock flera vänner som kommit över sin anorexia !

Hoppas att även du gör det ! Lycka till !



MvH Eriiza

2009-01-14 @ 20:58:16
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0