träning

jag har blivit lite besatt av min träning igen.
det går verkligen i perioder.
det börjar med överdrivet många promenader, sedan kommer kvällsjumpan, och sedan morgon jumpan.
sedan blir det mer och mer.
nu är dt mycket.
300 armhävningar, visserligen från knäna, vilket ger en extremt jobbig bieffekt.. jag får kroniska blåmärken på knäna.
100 rygglyft, det ger skavsår på höftbenen.
500 sit ups det ger skavsår på ryggraden.

går inte ned så mycket i vikt av det.
men, jag märker snabbt att magen blir muskulösare, armarna blir fastare. och smalare.
och det är ju precis det jag vill.
mest har motionen kommit för att jag har slutat att spy.
istället för att vända ut och in på magen eller knapra laxermedel ´gör jag situps och armhävningar.
och det är ju ändå mycket bättre.
fast tvång är aldrig bra..

Kommentarer
Postat av: elin

det är bara ditt val, men åren då du mått dåligt - är inte dom tillräckligt många som det är? :/



kramar

2009-06-05 @ 14:41:29
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: love bones

Blir taggad av din perfektionism. Träning gör ens kropp fast och vacker. Tror det är bra att du slutat spy.

2009-06-05 @ 16:44:02
Postat av: UngAnaMama

Läs "Ätstörningarnas hemliga språk" av Peggy Claude Pierre, jag har bara hinnit börja, men hyllar den redan ;)

Kram

2009-06-06 @ 17:47:18
URL: http://unganamama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0