.

och just nu är det piss.
allt går i vågor, upp och ned.
glad, energisk, deppig och nästan apatisk,
ibland går jag bara som i en dvala. utan att vara närvarande.
sen kan jag vara hur närvande som helst, aktiv och delta i allt.
och allt detta under samma dag, ibland under samma timme.
det går mig på nerverna.

läkarsamtalet gick okej.
hon anser att jag behöver terapi.
det gör nog jag med.
ska kanske byta landsting nu, så att jag slipper resorna.
hon ska börja föra en dialog med psyk på den ort jag nu bor.
sen så höjde hon mirtazapinet, som jag slutat att ta, så nu börjar jag med det igen.
får höja dosen om ett tag. kanske.
borde sagt att jag slutat med den.
men jag gillar den inte. jag blir så trött.
sen skrev hon ut mer stesolid. för det behöver jag.
och hon var vänlig nog att påpeka att jag har flera personlighetsströningar.
visst, jag har hört det förut. men jag brukar skylla det på anorexin.
och hon säger att det är inte säkert.
men det säger jag att det är det visst.

och igår blev så blev det dumt med maten, åt lite för mycket och passade på att äta lite mer, så spydde jag.
och gjorde det igen.
13 dagar klarade jag utan att spy. men det är faktiskt jätte långt.
nu ska jag klara 14dagar. fast det kanske är lite väl höga mål?

Kommentarer
Postat av: paulina

jag tror att du kan klara i 14 dagar, du är stark & du kan. bara du vill.

jag förstår att de kan vara svårt men det är bra att du försöker. jag är glad för din skull:) det låter på dig som du vill klara dethär och bli frisk igen! toppenbra!

kraam

2009-03-06 @ 18:24:05
URL: http://paulifers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0