Det är hårt

Att umgås med folk och undvika mat, det är komplicerat.
Jag har märkt att det blir svårare och svårare ju äldre man är. När jag var 16år var inte maten lika central när man umgicks. Nu däremot, innebär umgås väldigt ofta äta.

Spontanfikat med en vän idag, kunde såklart inte behålla det. Ska ut med vänner ikväll.
Så alternativen är väl; låtsas äta, som jag gjorde hemma förr (men då behvde jag inte betala för det) eller äta och spy.
Det där att äta och behålla känns just nu för svårt, även om det skulle vara det trevligaste såklart.
Kan ju prova att äta lite och behålla.
Kan ju funka, äter inget annat idag. Förutom det oplanerade fikat (ångest) som förstörde den planen.

Kommentarer
Postat av: Joy

Sv; Jo, det är du garanterat!

Okej, men du kämpar i alla fall vilket är så otroligt starkt.

2011-10-15 @ 16:43:48
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Postat av: Joy

Kan du inte vara med och inte äta då? Så slipper du spy upp det när det blir för jobbigt.. Bara dricka vatten och snacka?

2011-10-15 @ 16:45:08
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Postat av: Eriiza

Det är klart att pressen bara blir värre och värre, bryter man inte cirkeln, så blir allt mer påtagligt.

Särskilt med tanke på att nästan alla sociala sammanhang har med mat att göra.. =/

Bio = popcorn/godis.

Fika = Kaffe/te/macka/sallad

Restaurang = mat

Picknick = mat



Svårt att ignorera något som alla fokuserar på..

2011-10-15 @ 19:30:30
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0