Min målvikt

Fick en fråga om min målvikt.
Hade inte tänkt skriva den här. Det ger inte så mycket.
Min vikt och bmi finns lite varstans här i bloggen sedan förr, har inte orkat ta bort det.
Men samtidigt så spelar det inte så stor roll.
Vikten är ganska så irrelevant, men samtidigt så central.

För mig handlar det inte så mycket vikten längre, det är bara ett sätt att överleva på.
Och vikten är någon slags bekräftelse.
Det farliga är att det inte finns någon målvikt som är låg nog. ju mer man går ned, desto mindre vill man väga.
Just nu villjag vara smal/mager men kunna leva ett relativt normalt liv.
Därför får jag inte gå ned för mycket. För jag har varit i den siruationn förr då livet inte fungerat för att jag vägt alldelles för lite. Vart den gränsen går är olika för alla, och olika vid olika tidpunkter. Så jag ger mig in på något av ett vågspel.. Jag klarar av mitt liv helt okej vid 45kg, men tycker att det är lite för mycket, och ska testa hur det går vid 42kg. Det ligger på gränsen, men jag vill ge det ett försök..
Dumt nog.

Kommentarer
Postat av: Joy

Sv; Precis! Det är så synd att allt det negativa ska fastna så lätt..

Okej! Ja, kbt är ju inte för alla men det beror mycket på vad man behöver hjälp med också. För mig handlade det mycket om socialfobi och agorafobi..

2011-10-23 @ 02:00:41
URL: http://nicolinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0