Varför?

Man kan fråga varför jag håller på så här.
Jag bryr mig faktiskt inte sså mycket om hur jag ser ut. Min kropp kommer ändå aldrig att bli fin. Och jag bryr mig inte så mycket om den är fin eller ej. Och inte så många tycker att det är fint med magra kroppar ändå. Tror inte ens att jag gör det. De bara fashinerar mig, men vackra? nej..
Men jag hatar fettet på min kropp, det är äckligt, men det mesta med mig är äckligt (enligt mig)

Behöver jag något att kontrollera? Vet inte, jag har faktiskt rätt mycket annat jag kan kontrollera.
Men jag vet att jag behöver hantera ångesten, jag behöver något som är mitt, som en liten fin hemlighet i min ensamhet. Saken är den att jag har inte så mycket ångest just nu, fast det beror kanske på att jag svälter.

Och det är väl det, jag tycker om att svälta, jag tycker om att gå ned i vikt, jag tycker om att leva utan någon mat.
MEN jag tycker inte om att frysa, svimma, inte orka, tänka på mat, vara viktfokuserad, tvångsmotionera...
så man kan verkligen fråga sig varför...
Jag tror ibland att svaret är så enkelt som: det är en vana.

Kommentarer
Postat av: Joy

Går du hos någon psykolog eller så?

Det hjälper otroligt mycket faktiskt. Jag har själv problem med vikt och väldigt stora problem med maten men kognitiv beteendeterapin hjälper mig oerhört mycket. Det stärker ens inre jag, självförtorende och tilliten till sig själv mer än vad man tror. Jag trodde aldrig att det skulle hjälpa i början, men det stärker en faktiskt. Ett tips bara, om du inte har testat på det!

2011-10-19 @ 22:57:49
URL: http://nicolinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0