Idag

Hur ser läget ut idag då?
Vikten är för hög.
48kg.
Men de senaste 20 dagarna har den minskat med 4kg.
Och såklart så ska mer bort. Så är det ju alltid.
Men hur ser det ut bakom vikten då?
Jo, jag ljuger om maten, motionerar som en galning. Är extremt deppig och knaprar lugnande dagligen.
Jag spyr och laxerar.
Jag tänker på mat när jag ska sova, när jag vaknar och när jag är vaken.
Jag ska ut ikväll, på kräftskiva med vänner.
Jag har panik för maten.
Hur löses det, jo såklart så äter jag inget på hela dagen och kommer antagligen att äta för mycket ikväll, eftersom kräftskiva vanligtvis innebär sprit, och sprit innebär förlorad självkontroll.
Men jag ser fram emot spriten, för kanske så kan jag få sluta att tänka en stund då.
Men jag vaknar antagligen med mega ångest imorgon, där vågens siffror är det enda som betyder något.
Dessutom väljer jag att tillbringa resten av helgen ensam, endast för att slippa äta. Kan man ha roligare?
Så vågen visar minus, men det gör visst allt annat i mitt liv också.
Välkommen till min värld.

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Vad äter du för lugnande ?

2011-09-04 @ 18:51:37
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0